Training-ul ajută un angajat să fie mai eficient pe un post. El aduce beneficii numai dacă modul de livrare și c onținutul se concentrează asupra acelor competențe (cunoștințe, abilități și atitudini) necesare îmbunătățirii performanței postului. Cu alte cuvinte, training-ul este eficace (produce rezultate), atunci când răspunde, în egală măsură, nevoilor organizației și ale angajatului.
Conform fișei de post, un angajat trebuie să aibă un set de competențe pentru a putea îndeplini obiectivele și sarcinile postului. Aceste competențe sunt atât generale, cât și specifice. Dacă cele generale pot fi atinse la standarde acceptabile, datorită experienței anterioare a individului, nu același lucru se poate spune despre cele specifice. Și cum un angajat devine mai eficient în momentul în care nivelul competențelor crește, atunci beneficiul training-ului este de a-l aduce cât mai repede la standardele de competență cerute de post.
Beneficiile universal recunoscute ale training-ului sunt
În urma identificării nevoile de instruire în baza unei evaluări de competențe (atunci când este cazul, evaluarea se face în baza standardului ocupațional), dezvoltăm împreună cu clientul un program de pregătire adaptat nevoilor identificate.